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SUKININ-KUN Overview

< English Part >

"SUKININ-KUN" is a pseudo-skinning tool. SUKININ-KUN treats a group of polygons as a group of sections, and makes a polyhedron which has these polygons as sections. By using SUKININ-KUN, you can make bent long-slender objects without sweeping. SUKININ-KUN works under trueSpace3.0 or later.

In version 1.01, SUKININ-KUN consists of two program files, "SKKTS3.TSX" for trueSpace3 and 4, and "SKKTS5.TSX" for trueSpace5. Because there are some diffrence between internal object structure of trueSpace 3/4, and 5. To work SUKININ-KUN correctry, please use these two program files properly. These 2 program files are included in the zip file.

Upper part in this figure, SUKININ-KUN makes a bent object from a group of triangles. Lower part in this figure, SUKININ-KUN makes an object like a spaceship body from a group of transformed circles.

SUKININ-KUN is a freeware, so you can use this program freely. All rights about SUKININ-KUN and related files are reserved by Kurohyo Hamano(STUDIO UTAHIME). This software is provided "AS IS", and no warranty is provided with this software.

About usage or detail of SUKININ-KUN, please see help file in the archive.

< Japanese Part >

「スキニン君」は、trueSpace3.0以降で動作するプラグインです。あらかじめグルー接続しておいたいくつかの多角形を断面に持つようなオブジェクトを作成するツールで、いわゆるスキニングのような機能を実現します。ただし、それぞれのグループに属する多角形は、各々の頂点数が同じである必要があります。

trueSpaceのバージョン3および4と、バージョン5の間ではオブジェクトの内部データ構造が若干異なります。そのため、スキニン君のバージョン1.01では、trueSpace3および4に対応したファイル(SKKTS3.TSX)と、trueSpace5に対応したファイル(SKKTS5.TSX)の2つのプログラムファイルを用意しました。正しくスキニン君を動作させるために、これらを適切に使い分けてください。この2つのプログラムファイルは、両方ともアーカイブファイル(zipファイル)の中に入っています。

スキニン君を使うと、スイープを使わなくても曲がった細長いオブジェクトを作成することができます。また、各断面の大きさや位置を先に決めて、あとからそれらをつなげるという手順を踏むので、あらかじめ方眼紙上であたりをとってからモデリングする場合などでも便利です。

ここの図の上方では、三角形を回転させながら配置したグループから曲がった三角柱を作っています。図の下方では、円(16角形)を変形させて配置したグループから宇宙船の胴体(のような形)を作っています。また、この図ではわかりやすいように各断面(多角形)の軸を表示しています。

このプログラムはフリーソフトウエアです。無償での使用が可能ですが、一切の保証はありません。また、このプログラムの著作権及びこのプログラムや関連ファイルに関する全ての権利は浜野黒豹 (STUDIO歌姫)が所有しています。

このプログラムの詳しい使い方や注意事項などについては、アーカイブ内のヘルプファイルを参照してください。



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