S t u d i o U T A H I M E / K A N S U I G Y O
trueSpace Plug-ins
This site contains Japanese characters. Therefore, some unreadable characters may be displayed.
Contents
Gallery
trueSpace Plug-ins
trueSpace Tips & Tutorials
FreeSpace for FreeSpace
Maria watches over us
Diary

If you think this site is nice, press this button!
Send Message
メールフォーム
Return to Top
TSUNAGE-KUN Overview

< English Part >

TSUNAGE-KUN is an object joining (or Merging, Welding) tool. TSUNAGE-KUN joins two objects at their faces that have same form, same size, same numbers of vertices, and placed same world position.

For example, two cubes placed side by side, come in contact each other at their faces, can be joined by TSUNAGE-KUN. TSUNAGE-KUN makes a rectangular parallelepiped from those cubes.
( See Fig.1 and Fig.2. )

TSUNAGE-KUN can manage UV mappings and materials. UV mappings and materials of base objects are reflected in object made by TSUNAGE-KUN.
( See Fig.3 and Fig.4. Fig,4 is NURBS object made from joined object. )

TSUNAGE-KUN may be useful for making symmetrical object. If you fail to join an object and its mirror-copy by boolean tool, please try TSUNAGE-KUN to join them.

TSUNAGE-KUN works under trueSpace 4.1 or later. TSUNAGE-KUN was developped and tested for trueSpace 4.1J (Japanese version), however, it will work properly under other language version of trueSpace 4.1. (I think it may run under trueSpace 3.2 or later, however not tested.)

In version 1.01, TSUNAGE-KUN consists of two program files, "TNGTS4.TSX" for trueSpace4, and "TNGTS5.TSX" for trueSpace5. Because there are some diffrence between internal object structure of trueSpace4, and 5. To work TSUNAGE-KUN correctry, please use these two program files properly. These 2 program files are included in the zip file.

TSUNAGE-KUN is a freeware, so you can use this program freely. All rights about TSUNAGE-KUN and related files are reserved by Kurohyo Hamano(STUDIO UTAHIME). This software is provided "AS IS", and no warranty is provided with this software.

About usage or detail of TSUNAGE-KUN, please see help file in the ZIP file.

Fig.1 Fig.2
Fig.1 Fig.2

Fig.3

Fig.4
Fig.3 Fig.4

< Japanese Part >

つなげ君は、合同で同じ頂点数を持つ面で密着させて配置した2つのオブジェクト (多面体)を接合するツールです。つまり、ぴったりくっつけてならべておいた2個の立方体を接合して直方体をつくるようなツールです。
( Fig.1, Fig.2 を参照してください。 )

また、つなげ君ではオブジェクトの形状のほかにUVマッピングやマテリアルも接合後のオブジェクトに反映されます。
( Fig.3、Fig.4 を参照してください。 Fig.4は接合後のオブジェクトから作ったNURBSオブジェクトです。)

また、つなげ君は左右対称なオブジェクトの作成にも役立てられます。もとのオブジェクトと、それをコピーしてミラー反転したオブジェクトとでブール演算できない場合、つなげ君での接合を試してみてください。

つなげ君は、trueSpace4.1以降で動作します。テストしていませんが、TS4.0やTS/EZ、またはTS3.2以降でも動作するはずです。

trueSpaceのバージョン3および4と、バージョン5の間ではオブジェクトの内部データ構造が若干異なります。そのため、つなげ君のバージョン1.01では、trueSpace4に対応したファイル(TNGTS4.TSX)と、trueSpace5に対応したファイル(TNGTS5.TSX)の2つのプログラムファイルを用意しました。正しくつなげ君を動作させるために、これらを適切に使い分けてください。この2つのプログラムファイルは、両方ともアーカイプファイルの中に入っています。



[ Return to Plug-ins page ]

S t u d i o U T A H I M E / K A N S U I G Y O